Gerard van Vliet - NewHospitality
16669
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16669,page-child,parent-pageid-16290,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

GERARD VAN VLIET

Directeur bij de NCD

Gerard van Vliet

Gerard verbaast iedereen met zijn veelzijdigheid. De verzinner van het woord ‘Digibeet’ heeft zijn stempel weten te drukken op een groot aantal onderwerpen. Hij is daarmee eerder een Trendmaker dan een Trendvolger. De eerste politicus met een eigen weblog, de oprichter van de eerste internet community in Nederland, bedenker van een groot aantal onderscheidende concepten en modellen, schrijver van baanbrekende boeken onder andere op het gebied van management, IT, internet, CRM, gezondheid, netwerken en politiek. Bovendien is Gerard een inspirerende spreker die keer op keer verbaast met zijn originele inzichten en de manier waarop hij ‘zijn’ publiek betrekt bij zijn presentaties. Wie verzint het om bossen wortelen in het publiek te gooien bij ‘ Open your Eyes’, een presentatie over het belang van innovatie binnen bedrijven. Of marsepeinen drollen weg te geven bij een presentatie ‘Drol met een Strikje’ over sprekende marketing.

Zijn vermogen om ‘zonder box’ te werken dankt Gerard ongetwijfeld aan zijn even veelzijdige achtergrond en ervaring. Een opleiding als CNV vakbondsbestuurder, een HBO P&O, studies Communicatiewetenschappen, Organisatie- en Informatiekunde en een MBA van Nyenrode geven hem een stevige kennisbasis. Bij zijn carrière zag hij vele organisaties in het bedrijfsleven van binnenuit, maar ook in de non-profit en de overheid is hij ‘thuis’. Vakbondsbestuurder, Hoofd P&O, interim- en crisismanager, RvB lid bij een beursgenoteerde organisatie en eigen ondernemer (internet, gezondheidszorg, uitgeverij, reizen, opleidingen, vitaliteit) combineerde hij met actieve rollen in de politiek en de liefdadigheid.

Zijn passie: ‘Mensen’ en ‘Delen’. Dat laatste via zijn interacties op het podium, maar vooral ook door het schrijven van artikelen, blogs en boeken. Van de eerdere bestsellers ‘Digitale Diarree’, het ‘Handboek E-commerce’, ‘Het Vitaliteit Boek’ en ‘Een Vitale Organisatie’ tot het onthullende ‘Icesave Drama’, het nog immer nuttige ‘De Netwerk Bijbel’ en de recente boeken ‘Leiderschap 2020’ en ‘Hoe realiseer je veranderingen in je organisatie’. Momenteel werkt hij aan ‘Digitale Diarree 2’, met zijn visie op de nieuwe digitale mogelijkheden. Wie hem ‘volgt’ kent zijn passie voor veranderingen en kansen, maar ook voor onderwerpen als vitaliteit en geluk.

In zijn huidige ‘baan’ als Directeur bij de NCD (Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren) is Gerard actief bezig met en in de driehoek leiderschap, toezicht en verandering. Niet voor niets heet zijn bedrijf ‘Integration’, van waaruit hij eigenaar is van Food2Smile, producent van gezondere snacks en snoep voor kinderen (zonder toegevoegde suiker en rode E-nummers) en Media !ntegration (innovatieve mediaconcepten). Gerard is Non-executive bestuurder bij o.a. MapsTell.com.