Vakantie? Het is hier fantastisch! - NewHospitality.nl
17329
post-template-default,single,single-post,postid-17329,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Vakantie? Het is hier fantastisch!

Afgelopen zondag was het 1 juli. De zomervakantie is hiermee officieel aangebroken. Miljoenen Nederlanders maken zich op voor een welverdiende vakantie in binnen- of buitenland. De vijf favoriete vakantielanden voor Nederlanders in 2018 zijn: Frankrijk (18,3%), Duitsland (13,3%), Spanje (11,8%), Italië (7,6%) en Griekenland (6,2%). Verrassend is hier zeker dat Duitsland op de tweede plaats staat. De groeiende buurlandenliefde is goed voor het wederkerige vakantietoerisme.

“Verrassend is hier zeker dat Duitsland op de tweede plaats staat.”

Piet Derksen

Foto: Piet Derksen. Vakanties naar het buitenland zijn weer terug van weggeweest. In de afgelopen jaren zagen we een omgekeerde trend. De angst voor terroristische aanslagen en het matige economische klimaat hielden ons veel dichter bij huis. Begrijpelijk. Daarbij komt dat Nederland het hoogst aantal subtropische zwemparadijzen en bungalowparken per km2 ter wereld heeft. Nederland is pionier in korte vakanties. Piet Derksen heeft ons 52 jaar geleden het unieke Center Parcs concept gegeven. Hij is de enige echte pionier van de ‘unique short break’ en veranderde het traditionele vakantiepatroon van week naar midweek en weekend. Eindelijk kregen families met kinderen een unieke en praktische zonnige bestemming op maximaal een uur autorijden. Intussen staat Nederland vol met bungalowparken! Allemaal de verdienste van Piet Derksen. In de twaalf jaar dat ik er mocht werken heb ik gezien hoe groot het succes van subtropische-dichtbij-vakanties kan zijn. In mijn Center Parcs periode keken we onze ogen uit bij een bezettingsgraad van 95%.

“Eindelijk kregen families met kinderen een unieke en praktische zonnige bestemming op maximaal een uur autorijden. “

No matter what! Nederlanders laten zich niet hun vakantie ontnemen, integendeel! Ze zijn goed voor ruim 37 miljoen vakanties per jaar in binnen -en buitenland. Het cijfer laat zien hoe belangrijk wij het vakantiegevoel vinden. Het grote mysterie achter deze trektochtdrang is niet dat we ons ergens anders thuis willen voelen, integendeel. Het hospitality-gevoel bij vakantiedromen gaat niet over het knusse, warme thuisgevoel, maar over de ontvluchting van de eigen omgeving. Het avontuur, de nieuwe omgeving, de andere cultuur, de nieuwe mensen, het nieuwe culinaria, het betere weer en de gezellige sfeer zorgen voor een geestelijke ontlading aan de dagelijkse rompslomp.

“Het hospitality-gevoel bij vakantiedromen gaat niet over het knusse, warme thuisgevoel, maar over de ontvluchting van de eigen omgeving.”

Ons leven is gevuld met wenselijk gedrag, sociaal-culturele normen, huishoudelijke -en bedrijfsregels, algemene en huwelijkse voorwaarden, informele en formele afspraken en duizenden verplichtingen. Zo’n lekkere zomervakantie is feitelijk een heerlijke warme douche om al het eerdergenoemde even van je af te spoelen en tijdelijk te bivakkeren in een bruisbad van waanzinnige dromen. Daarom zijn we bereid om een substantieel bedrag te betalen om ons te laten bevangen met het beeld hoe het leven eigenlijk bedoeld is: vakantie. Genieten van alles wat het leven brengt en vooral genieten van elkaar. Laat de smartphone thuis en maak er een lekkere bende van deze zomer. Doe maar niet gewoon, want dat doen we het hele jaar al! Intussen heb je begrepen dat ik ook dringend aan vakantie toe ben.


Op de hoogte blijven van NewHospitality? Volg ons op Twitter & Instagram.

Interesse in een Keynote of Blind Date? Bekijk de services!