Blog - Pagina 2 van 3 - NewHospitality
17012
blog,paged,paged-2,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
 

Gastvrijheid. Ik kan er wel een boek over schrijven. Dat heb ik dus ook gedaan: Gastgevers in Geluk werd een hospitality roman over de kracht van gastvrijheid in een digitale samenleving. Het boek is een roman en zeker geen wetenschappelijk boek. De waarheid is het...

Afgelopen zaterdag 22 september was het “Dag van de klant” en daarom ook de dag van de klantvriendelijkheid. Tenminste in België dan, in Nederland is dit initiatief helaas nog niet doorgedrongen. De dag van de klant wordt door ondernemers gebruikt om hun klanten te verwennen,...

In mijn boek ‘Gastgevers in Geluk’ eindig ik met de vraag of er toch niet een Partij van de Gastvrijheid moet komen. Het is ongetwijfeld een gestoorde gedachte, maar is het dat ook van al die andere politieke partijen dan? Eigenlijk is ‘Gastgevers in Geluk’...

De gastvrijheidsbranche kan niet zonder koffie. Sterker nog, ik denk dat mensen niet zonder koffie kunnen. Dat klinkt een beetje gek, maar het is wel een waarheid als een koe. Al eeuwenlang is koffie het warme, sociaal maatschappelijke drankje dat mensen bij elkaar brengt en...

De zomer is nog niet voorbij, maar de hittegolven hebben ons land intussen verlaten en de akkers, bloemen en planten krijgen weer hemelwater. Dat heeft nogal op zich laten wachten. De opwarming van de aarde heeft ons deze zomer een voorgerechtje gegeven en ik denk...

Hospitality is voor een stad als Amsterdam intussen een grootscheepse operatie en bijna onmogelijke klus geworden. De Gouden Eeuw herleeft in een stad die lijkt omgetoverd tot het nieuwe Disneyland voor volwassenen. Amsterdam biedt huisvesting aan 850.000 inwoners. Dat is een forse 5.000 inwoners per...

Afgelopen zondag was het 1 juli. De zomervakantie is hiermee officieel aangebroken. Miljoenen Nederlanders maken zich op voor een welverdiende vakantie in binnen- of buitenland. De vijf favoriete vakantielanden voor Nederlanders in 2018 zijn: Frankrijk (18,3%), Duitsland (13,3%), Spanje (11,8%), Italië (7,6%) en Griekenland (6,2%)....

Ik geef meteen toe dat de titel geleend is van het meest populaire en snelst groeiende chocolademerk van Nederland of misschien wel van Europa? Tony’s Chocolonely is niet voor niets marktleider geworden en heeft Milka achter zich gelaten. Zonder noemenswaardige marketingkosten zorgt Tony voor een...

Afgelopen vrijdag had ik het genoegen om samen met mijn vrouw en goede vrienden te gaan eten in het nieuwste restaurant van Hilversum: Meddens. De voormalige modezaak Meddens was (evenals zovele winkels) er eerder mee gestopt. Het winkelconcept was niet meer van deze tijd, maar...